BoKlok-kotien asukkaille

Asutko BoKlok-kodissa? Onnittelut! Olet tehnyt hyvän valinnan.

Tänne olemme koonneet hyödyllistä tietoa sinulle, joka asut BoKlok-kodissa – riippumatta siitä, oletko juuri muuttanut vai oletko asunut kodissasi jo pidempään. Saat myös kivoja sisustusvinkkejä. Tervetuloa kotiin!

Muuttopäivänä

Kun kaikki on valmista ja viranomainen on hyväksynyt uuden yhtiön rakennukset käyttöön otettaviksi, koittaa koko rakennusprojektin odotetuin päivä, avaintenluovutuspäivä. Tuota päivää ovat tietysti odottaneet kaikki muuttajat, mutta myös koko BoKlok-tiimi. Maailmassa rakennetaan monenlaiseen tarpeeseen. Meillä on onni saada rakentaa koteja ja päästä jakamaan asiakkaidemme kanssa tuo jännittävä uuden kodin valmistumisen ja uuteen kotiin muuttamisen vaihe.

Moni on odottanut muuttoa jo kuukausia, asunut ehkä väliaikaisesti jossakin aiemman kodin jo myytyään tai vuokra-asunnosta jo luovuttuaan. Uuden kodin avain on myös avain uuteen elämänvaiheeseen.

Ensimmäiset asukkaat muuttavat heti valmistumispäivänä. Jotta muutto joka kotiin onnistuu sujuvasti, tarjoamme ennen muuttoa muuttokalenterin helpottamaan sopivan muuttoajan valitsemista. Näin vältytään turhilta ruuhkilta ja aikaa vievältä jonotukselta piha-alueella, jonne ei vaan millään mahdu kymmeniä muuttoautoja yhtä aikaa.

Tiedämme, että muuttovaiheessa roskia kertyy enemmän kuin arjessa. Niinpä tilaamme taloyhtiölle tavallisten jäteastioiden lisäksi ison ylimääräisen jätelavan ennen kaikkea pakkausjätteitä varten. Moni tilaa uuteen kotiin uusia kalusteita ja esim. pahvia kertyy lyhyessä ajassa enemmän kuin yhdenkään taloyhtiön tavallisiin jäteastioihin mahtuu.

Uuteen kotiin muuttaminen on yleensä hyvin odotettu ja iloinen asia, mutta silti myös stressaava ja raskas ponnistus. Pyrimme auttamaan, missä voimme. Nikkarimme on hyvin tervetullut vieras jo silloin, kun muita vieraita ei uuteen kotiin vielä kaivata. Nikkarimme auttaa muuttajia esim. erilaisissa kiinnityksissä (2 h/asunto) tai miksei vaikka uuden kalusteen kasaamisessa.

Heti ensimmäisestä päivästä alkaen lämmitämme taloyhtiön saunan. Tekee hyvää päästä upouuden saunan lauteille pehmittämään muutossa koville joutuneita lihaksia! Samalla voi tutustua naapureihin. Ensimmäisinä päivinä sauna lämpiää kaikille muuttajille naisten ja miesten muuttosaunavuoroilla. Saunan jälkeen ei ole enää mihinkään kiire. Loput tavarat ehtii saada paikoilleen myöhemminkin.

Muuton jälkeen

Senkin jälkeen, kun olet kotiutunut, pysymme mukanasi vielä jonkin aikaa. Uuden kodin ostoon liittyy esimerkiksi muutamia tarkastuksia – sen varmistamiseksi, että kaikki on niin kuin pitää. Ja jos jotain menee pieleen, voit jättää meille virheilmoituksen.

Taloyhtiössä kaikkia asukkaita koskevia päätöksiä tekee hallitus. Asuminen taloyhtiössä -sivulta voit lukea lisää taloyhtiössä asumisesta ja vastuun jakautumisesta.

Nauravaiset äiti ja isä lojuvat lattialla tyynyillä, välissään hymyilevä vauva

Asiakastyytyväisyys

Meille on tärkeää, että tunnet olosi uudessa kodissasi mukavaksi ja olet tyytyväinen toimintaamme. Siksi lähetämme sinulle muuton jälkeen asiakastyytyväisyyskyselyn, jotta sinulla on mahdollisuus kertoa mielipiteesi kodistasi ja ostokokemuksestasi – ja jotta tiedämme, mitä voimme tehdä jatkossa paremmin.

Toisen kyselyn lähetämme ensimmäisen vuoden jälkeen, niin että voit kertoa meille mielipiteesi kodistasi ja palvelustamme asuttuasi kodissasi jo hieman pidempään.

Virheestä ilmoittaminen

Jos huomaat virheen kodissasi tai taloyhtiön yleisissä tiloissa, ilmoita siitä, jotta virhe voidaan korjata mahdollisimman pian. Virheilmoitus tehdään eri tavoilla sen mukaan, mitä virhe koskee. Kodin kansiossa, jonka olemme jakaneet jokaiseen asuntoon ennen muuttoa, ja käytönopastusvideoillamme ohjeistamme, missä tilanteissa otetaan yhteyttä huoltoyhtiöön ja milloin Skanskaan, Ikeaan tai isännöitsijään. Oma Skanskassa asian käsittely etenee joustavasti, ja siellä korjaushistoria säilyy hyvin tallessa. Oma Skanskassa myös loma-aikoina joku päivystää aina. Tarkemmat ohjeet Oma Skanskan käyttöön löydät Kodin kansiosta.